Jedním ze základních principů sociální sítě Foursquare je udávání zeměpisné polohy, čímž se tak stává jedinou sociálních sítí, jejíž aktivita uživatelů se uskutečňuje na reálném prostoru.[1]
Jelikož její uživatel zveřejňuje svoji polohu tady a teď, jde především o aplikaci vhodnou pro mobilní telefony. Uživatel se tak přihlašuje k určitému místu a dává vědět ostatním uživatelům, kde se právě nachází.[2] Díky aktivnímu užívání obsahuje Foursquare rozsáhlý seznam muzeí, atrakcí, obchodů, parků a spoustu dalších míst. Poskytuje i jejich popis, hodnocení od návštěvníků, další tipy kam zajít, a tím usnadňuje plánování výletů a cestování.[3] Uživatel zde naleznete i profily jednotlivých míst. Ty si pak může přidat na vlastní seznamy nebo je ihned jednoduše ohodnotit pomocí symbolu srdce a zlomeného srdce.
Pokud tedy hledáte zajímavou oblast, kam vyjet s rodinou na výlet či na dovolenou, či co v konkrétním městě dělat, Foursquare vám rychle a dobře poradí. Sami pak můžete vámi navštívené místo ohodnotit a podělit se o svoje zážitky.
Dejte si ale pozor na to, s kým co sdílíte, protože díky mapě je uživatel na Foursquare velmi snadno dohledatelný, pokud aktuálně sdílí, kde se právě nachází. Někdy je lepší nechat si své dojmy projít hlavou a vrátit se k místu virtuálně, až z pohodlí domova.
[1] Srov. Figuring out Foursquare, s. 12.
[2] Srov. Tamtéž.
[3] Srov. WOLNY, P. Foursquare and Other Location-Based Services, s. 4-5.