Letní intenzivní kurz „Sociální sítě jako výzva pro výchovu a vzdělávání“

Léto už se blíží a my opět otevíráme letní intenzivní kurzy pro pedagogy zaměřené na využití sociálních sítí ve vzdělávání. Vyberte si ze třech dostupných termínů a přihlaste se zde.

Pinterest

8417446617_27f60a48ea_z

Pinterest je sociální sít založená v roce 2010. Uživateli byl přijat velmi kladně, protože si ho uživatelé okamžitě oblíbili.[1] Jedná se o online nástroj umožňující svým uživatelům vytváření online nástěnek a specifičtěji vyhledávat obsah odpovídající jejich zájmům mezi velkým množství obrázků, tzv. pinů. Na jednom místě může uživatel najít spoustu nápadů, objevovat, vyhledávat mezi nimi a vracet se k nim. Pinterest se tak stal alternativou k běžným vyhledávačům.[2]

screen pin

Samotný obsah Pinterestu se dělí do 33 základních kategorií, mezi které patří např. architektura, vzdělávání, móda, cestování, jídlo a pití, výzdoba interiérů a další. Sociální rozměr Pinterestu spočívá ve sledování ostatních uživatelů, tzv. pinnerů. Každý pinner si může zcela nezávazně vybrat, zda bude sledovat všechny nástěnky daného uživatele, nebo jen ty, jež opravdu odpovídají jeho zájmům.[3] Pokud časem zjistí, že ani tyto nástěnky mu nevyhovují, může jednoduše jejich sledování ukončit. Další výhodou je, že pinneři mezi sebou nemusí být přátele, aby mohli sledovat jejich nástěnky a reagovat na jejich piny.[4]

Pinner si vytváří vlastní nástěnky, což jsou skupiny pinů vztahující se ke stejné oblasti zájmu.[5] Své piny mohou nahrát buď z vlastního počítače, přepinováním obrázku z webové stránky nebo pomocí tlačítka „Uložit“ přímo v prostředí Pinterestu. Toto tlačítko umožňuje připnutí obsahu jiného uživatele do vlastní sbírky. Uživatel má k dispozici také tlačítko se symbolem srdce, které funguje jako „Líbí se mi“ a oblíbený obrázek uloží do historie toho, co se mu líbilo.[6]

screen pin12

Pro pedagoga představuje Pinterest burzu nápadů. Může se zde inspirovat od dalších profesionálů, ale také inspirovat další. Nalézt se zde dá spoustu aktivit k jednotlivým vzdělávacím obsahům a aktivit, jenž naučí děti využívat různé technologie či sociální sítě.

Nalézt se zde dají zajímavé piny jako např. možnosti využití sociálních sítí ve výuce, vyučování za pomocí QR kódů, zpracování pracovních listů pro výuku angličtiny či jak ulevit unaveným mozkovým závitům žáků.

Právě díky rozmanitému množství témat lze Pinterest využít v téměř každém předmětu. Žáci si mohou na Pinterestu třídit různá témata a předměty do nástěnek. Jejich aktivitu lze také podpořit tím, že úkolem žáka bude vytvářet nástěnky z vlastních fotek či z oskenovaných obrázků, a tím se pronikne lépe do tématu. Pinterest zprostředkovává tu nejjednodušší zkušenost a právě díky ní a vizuální paměti si žáci učivo lépe zapamatují.

[1] Srov. DUFFY, M. Microblogging: Tumbrl and Pinterest, s. 62.

[2] Srov. DUFFY, M. Microblogging: Tumbrl and Pinterest, s. 62, HANDS, A. Tech Services on the Web, s. 347.

[3] Srov. HANDS, A. Tech Services on the Web, s. 346-347.

[4] Srov. FALK, K. Pinterest, s. 43.

[5] Srov. DUFFY, M. Microblogging: Tumbrl and Pinterest, s. 63.

[6] Srov. HANDS, A. Tech Services on the Web, s. 347.

Comments are closed.