Letní intenzivní kurz „Sociální sítě jako výzva pro výchovu a vzdělávání“

Léto už se blíží a my opět otevíráme letní intenzivní kurzy pro pedagogy zaměřené na využití sociálních sítí ve vzdělávání. Vyberte si ze třech dostupných termínů a přihlaste se zde.

Středisko mediální výchovy o své činnosti v rádiu Radiožurnál, Plus a Dvojka

IMG_1875

Nové Středisko mediální výchovy Teologické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích vzniklo, aby poskytlo dětem a jejich učitelům znalosti o současných sociálních sítích a naučilo je tyto sítě ovládat. Hlavním cílem střediska je ale poukázat na to, že sociální sítě mají své místo i ve výchově a vzdělávání.  Nejen o činnosti ale také o vzniku střediska se mohli první zářijový víkend doslechnout posluchači rádia Radiožurnál, Český rozhlas Dvojka a Plus.

„Začalo to studijním pobytem Erasmus v Nizozemsku“ popisuje první impulsy ke změně ve svém vnímání sociálních sítí zakladatelka střediska Martina Dobosiová. Dříve totiž také patřila k těm, jež vidí v sociálních sítích pouze rizika a nebezpečí. V rámci Střediska mediální výchovy se dnes sama snaží o to, aby i ostatní opustili negativní postoj stejně tak, jako jí holandští studenti a profesoři ukázali cestu k vnímání kladů, které sociální sítě přinášejí. Tato nová instituce by ovšem nevznikla bez otevřeného přístupu tehdejšího vedoucího práce Bedřicha Jeteliny a současného pracovníka Střediska mediální výchovy.

Další z činností střediska je také nabídka kurzu celoživotního vzdělávání, do kterého se během září mohou přihlásit pedagogové a vychovatelé. Tento kurz účastníkům poskytne ucelený přehled o jednotlivých sociálních sítích, seznámí je s psychologickými, sociálními, etickými a právními souvislostmi, naučí je ovládat ty nejpoužívanější sociální sítě a hlavně budou vedeni k pozitivnímu přístupu k sociálním sítím a to zejména pro jejich využití ve výchově a vzdělávání.

O výjimečnosti kurzu s názvem Sociální sítě jako výzva pro výchovu a vzdělávání hovořil i vychovatel Salesiánského střediska Jiří Pecka. Vzdělávání v oblasti sociálních sítí považuje za důležité, jelikož mu tyto znalosti umožní lépe reagovat na potřeby děti a bude jim moci předat znalosti, které si stěží musel dodnes vyhledávat sám.

Krátkou reportáž si můžete poslechnout níže: