Letní intenzivní kurz „Sociální sítě jako výzva pro výchovu a vzdělávání“

Léto už se blíží a my opět otevíráme letní intenzivní kurzy pro pedagogy zaměřené na využití sociálních sítí ve vzdělávání. Vyberte si ze třech dostupných termínů a přihlaste se zde.

Zábava

Záznam celé obrazovky 6. 8. 2015 140854

Sociální sítě jsou ve velké míře využívány ve volném čase také za účelem zábavy. Jednotlivé sociální sítě nabízí odlišné druhy zábavy, mezi něž patří např. sledování fotek a videí, hraní her, poslech hudby a diskuze. Oblíbenou činností je také volné surfování po sociálních sítích a náhodné objevování obsahů[1]. Výhoda sociálních sítí spočívá v jejich neomezenosti. Lidé se tak mohou bavit ve dne i v noci a kdekoli, kde se lze připojit k internetu.[2]

K velmi oblíbeným zdrojům zábavy patří YouTube. Na této sociální sítí můžeme najít miliony různých videí: hudební videa, smějící se děti, televizní pořady, školní rvačky, politicky orientovaná videa a spoustu dalšího.[3] Člověk nemusí být pouze pasivním sledujícím, ale může také nahrát vlastní videa. Stačí totiž jen webkamera či mobilní telefon a mít co točit.[4] Spoustu zábavných ale i zajímavých videí je k nalezení na sociální síti Vine, která je pro tyto účely doslova stvořená.

Dalším zajímavým místem může být Pinterest. Jeho uživatelé zde hledají zajímavé nápady, které podnítí jejich aktivitu a pustí se do vlastní tvorby, ale také zde mohou najít kreslené vtípky či jiné zábavné obrázky. K tomuto účelu je také využíván také Tumbrl.

Lidé se také často uchylují na hudební sociální sítě jako např. Myspace či Soundcloud. Zde mohou poslouchat hodiny jejich oblíbené hudby, objevovat novou hudbu a současně se seznámit s novými lidmi.

Lidé se přesto velmi rádi baví na Facebooku a tím se stává virtuálním místem, kde lidé tráví nejvíce času. Umožňuje jim totiž prožívat s přáteli své zážitky, utvářet a prohlubovat vztahy i hrát hry.[5]

[1] Srov. CHAYKO, M. Portable Communities, s. 9, STRANGELOVE, M. Watching YouTube, s. 10.

[2] Srov. STRANGELOVE, M. Watching YouTube, s. 127.

[3] Srov. Tamtéž, s. 10.

[4] Srov. BURGESS, J.; GREEN, J. YouTube Online Video and Participatory Culture, s. xv.

[5] Srov. KELSEY, T. Social Networking Spaces, s. 28.